Koncerts būs pateicība ziedotājiem
Talsu Vēstis, 2005. gada 5. aprīlis, Mārcis Zeiferts, Kandavas luterisko draudžu prāvests, Ārlavas draudzes mācītājs
Ir noslēgusies ziedojumu akcija Ārlavas baznīcas jumta remontam. Svētdien, 10. aprīlī, Ārlavas dievnamā notiks pateicības dievkalpojums un koncerts.
11.00 sāksies dievkalpojums, kurā ļoti sirsnīgi lūgti piedalīties visi apkārtnes ļaudis un ziedotāji.
Dievkalpojumā apsolījuši piedalīties arī Baznīcas Konsistorijas darbinieki. Uzņēmums SIA „Namdaris» apņēmies līdz pateicības (dievkalpojumam pabeigt visus jumta uzklāšanas darbus.
Dievkalpojumu vadīšu es — draudzes mācītājs un Kandavas iecirkņa prāvests. Savukārt 13.00 Latvijas Intravertās mūzikas festivāla ietvaros būs viens no šogad nozīmīgākajiem Talsu rajona garīgās un kultūras dzīves notikumiem - atskaņos vācu mūķēnes un komponistes Hildegardes no Bingenas (1098—1179) dziesmas. Tā ir īpaši izveidota koncertprogramma, ko izpildīs vokālā grupa „Putni”, mūzikas apdari veicis latviešu komponists Georgs Pelēcis. Intravertās mūzikas festivāls Latvijā notiek jau trešo gadu pēc Lieldienām. Ārlavas baznīcā šo festivālu atklās. Koncertu finansiāli atbalsta Talsu rajona padome un akciju sabiedrībai „Hansabanka”. Ieeja būs bez maksas.
Bingenas Hildegarde ir vācu mūķene un pirmā mūzikas vēsturē minētā profesionālā komponiste sieviete, viena no savdabīgākajām un ietekmīgākajām viduslaiku personībām. Vācijā un visā Eiropā viņu pazina kā izcili apdāvinātu mistiķi un pravieti, imperatoru un pāvestu padomdevēju, kā arī daudzu teoloģisku, zinātnisku un medicīnisku grāmatu autori. Bingenas Hildegardes kompozīcijas rakstītas tik unikālā stilā, ka tās nepakļaujas muzikoloģiskai klasifikācijai. Būdamas bagātas formā un virtuozitāte, visas Hildegardes dziesmas ir garīga satura, viņa pati ir to tekstu autore. Vokālā grupa „Putni” divus gadus strādāja ar šo aizraujošo materiālu, un tapa koncertprogramma, kurā Hildegardes dziesmas organiski savītas ar G. Pelēča mūziku. Tas ir dialogs mūzikā pāri desmit gadu simtiem — unikāli viduslaiku dziedājumi mūsdienīgā interpretācijā iegūst jaunu aktualitāti un emocionālu nozīmību.